آموزشی
موضوعات داغ

8 راه مهم برای جلوگیری از گم شدن حیوان خانگی

از گم شدن حیوان خانگی جلوگیری کنید

چگونه حیوان خانگی گم شد؟

برای جلوگیری گم شدن حیوان خانگی، نکته کلیدی این است که بفهمید چه چیزی باعث فرار و گم شدن حیوانات خانگی می شود. در زیر برخی از رایج ترین دلایل گم شدن حیوان خانگی آورده شده است:

  • خانه جدید
  • دسترسی آسان فرار
  • کسالت 
  • میل به شکار
  • ترس از صداهای بلند
  • دزیده شدن حیوان خانگی
مفقود شدن حیوان خانگی
جلوگیری مفقود شدن حیوان خانگی

خانه جدید : محیط ناآشنا می تواند باعث شود حیوان خانگی شما بوها و عواملی که باعث حواس پرتی می شود را کشف کند. اگر قصد جابجایی دارید، مطمئن شوید که در دوره انتقال مراقب رفتار حیوان خانگی خود باشید.

دسترسی آسان فرار : این امر بدیهی به نظر می رسد، اما حیوانات کاوشگر طبیعی هستند، بنابراین اگر راه آسانی برای فرار آنها وجود داشته باشد، آن را پیدا خواهند کرد. دروازه های باز و سوراخ در حصارها از راه های رایج فرار و مفقود شدن حیوان خانگی از خانه های خود هستند.

کسالت : اگر تا به حال یک سگ باهوش و پرانرژی داشته اید، به خوبی می دانید که آنها بسیار کنجکاو هستند. چه باز کردن درها، حفر چاله ها یا پریدن از روی نرده ها – اگر برای مدت طولانی تنها بمانند، همیشه در حال انجام کاری هستند. این لزوما به این دلیل نیست که آنها می خواهند فرار کنند، بلکه به این دلیل است که آنها به دنبال تحریک هستند.

میل به شکار : برخی از انواع نژادها، مانند سگ های شکاری، میل شدید به شکار را به ارث می برند که خطر فرار آنها را افزایش می دهد. که این باعث گم شدن حیوان خانگی می شود.

ترس از صداهای بلند:حیوانات خانگی که اضطراب صدا دارند، مانند رعد و برق یا آتش بازی ، از ترس خطر فرار می کنند تا به دنبال سرپناهی بروند.

حیوان خانگی دزدیده شده : ربودن و گم شدن حیوان خانگی برای بسیاری از صاحبان حیوانات خانگی یک واقعیت ناگوار است. تخمین زده می شود که سالانه 2 میلیون حیوان خانگی به سرقت می روند. حیوانات خانگی ممکن است صرفاً به دلیل نژادشان مانند نژادهای اصیل و سگ های جنگنده دزدیده شوند.

راه های جلوگیری از گم شدن حیوان خانگی

صاحب حیوان خانگی بودن یک تجربه واقعاً ارزشمند است که برخی افراد آن را از دست می دهند. با این حال، برای کسانی از ما که صاحب حیوانات خانگی هستند، همه مزایای مالکیت حیوان خانگی را درک می کنیم و از آنها لذت می بریم. این همچنین به این معنی است که ما با جنبه‌های منفی صاحب حیوان خانگی بودن سر و کار داریم و مهم‌ترین آن، ترس از گم شدن حیوان خانگی شما است. به عنوان کسی که هم سگ و هم گربه دارد، می توانم ترسی را که از دست دادن حیوان خانگی شما (حتی به طور مختصر) می تواند به همراه داشته باشد، تأیید کنم.

به همین دلیل است که برای صاحبان حیوانات خانگی مهم است که از راه هایی که می توانند حیوانات خانگی خود را از گم شدن محافظت کنند. . به عنوان صاحب، حیوان خانگی شما برای ایمنی و رفاه خود به شما متکی است، به این معنی که شما باید برای انجام کارآمد این وظیفه آماده باشید.

حتی اگر حیوانات خانگی ترجیح می دهند تا حد امکان در کنار صاحب خود بچسبند، اما مواقعی وجود دارد که حواس پرتی، رویدادها یا صداها باعث پرسه زدن و “مفقود حیوان خانگی” می شود. در اینجا چند راه ساده وجود دارد که باعث پیشگیری از گم شدن حیوان خانگی می شود:

1- ریزتراشه تهیه کنید

ریزتراشه یک راه موثر برای اطمینان از اینکه اطلاعات تماس فعلی همیشه همراه حیوان است، خواه او قلاده داشته باشد یا نه. ریزتراشه ها دستگاه های شناسایی کوچکی به اندازه یک دانه برنج هستند که بدون درد درست زیر پوست حیوان خانگی قرار می گیرند. ریزتراشه سیگنالی را می دهد که می تواند با اسکنر دستی که توسط پناهگاه های حیوانات و اکثر دامپزشکان استفاده می شود، خوانده شود. مطالعه ای که در مجله انجمن پزشکی دامپزشکی آمریکا منتشر شد، اطلاعات 53 پناهگاه حیوانات در سراسر ایالات متحده را بررسی کرد و نرخ بالای بازگشت سگ ها و گربه های میکروچیپ شده به خانواده هایشان را تایید کرد.

2-یک یقه و برچسب شناسایی دریافت کنید

ممکن است قلاده ها در دنیای دیجیتال قدیمی به نظر برسند، اما استفاده از برچسب برای حیوانات خانگی راهی ایده آل برای شناسایی و ارائه اطلاعات تماس در صورت مفقود شدن حیوان خانگی است.

3- مطمئن شوید که حیوان خانگی شما عقیم شده است

حیواناتی که عقیم نشده اند تمایل به پرسه زدن دارند زیرا به دنبال تحقق غریزه جفت گیری هستند. عقیم کردن این میل را از بین می برد و حیوانات خانگی ممکن است از ماندن در خانه رضایت بیشتری داشته باشند.

منابع : https://www.petsafe.net ، https://www.officialkidsmag.com

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا