آموزشی

در صورت دزدیده شدن خودرو چه باید کرد

سرقت اتومبیل

آیا چیزی رضایت‌بخش‌تر از این است که ماشین محبوبتان را برای تاب خوردن در جاده‌ای آرام ببرید؟ چه در یک سفر جاده ای برنامه ریزی نشده و چه در رفت و آمد روزانه، خودرو درست مانند یکی از اعضای خانواده است که از او محافظت می کنید. اما اگر با دزدی ماشین مواجه شوید، این شادی به راحتی از بین می رود. همه ما باید اخبار مربوط به سرقت اتومبیل را شنیده باشیم، اما اکثر ما آنها را نادیده می گیریم، با این فرض که چنین چیزی هرگز برای ما اتفاق نخواهد افتاد. اما همانطور که می گویند امید به بهترین ها و آماده شدن برای بدترین ها و آماده شدن برای موقعیت های غیرمنتظره همیشه ایده خوبی است.

 سرقت اتومبیل برای هر کس می تواند شوکه کننده باشد، به خصوص زمانی که از محل پارک خودرو و امنیت آن مطمئن بوده باشیم.با این حال این اتفاق تازگی ندارد و ممکن است هر جا، هر موقع از روز  و برای هر کس اتفاق بیفتد.

اولین کاری که باید بعد از سرقت خودرو انجام داد چیه؟

اولین مرحله مراجعه به پلیس و اعلام سرقت اتومبیل میباشد. با این کار پلیس برای جستجوی اتومبیل شما اقدام خواهد کرد.ضمن اینکه با ثبت شکایت در اداره پلیس ،هر گونه عمل خلاف قانون که با اتومبیل شما توسط سارق صورت پذیرد،متوجه شما نخواهد بود.

وقتی برای اولین بار متوجه شدید که ماشین شما به سرقت رفته یا خراب شده است، در اینجا برخی از اقدامات فوری وجود دارد که باید انجام دهید:

  1. اگر ماشین شما یدک‌کش شده است، در چنین مواردی با مقامات پارکینگ، شرکت‌های یدک‌کش یا نزدیک‌ترین ایستگاه پلیس راهنمایی و رانندگی بررسی کنید.
  2. باید دزدی را به نزدیکترین پاسگاه پلیس گزارش دهید. کپی گزارش اطلاعات اولیه در آینده به شما کمک می کند و در حین ارائه ادعای بیمه اتومبیل خود هستید. 
  3. شما باید بلافاصله به ارائه دهنده بیمه خود اطلاع دهید. 
  4. همچنین باید به اداره حمل و نقل منطقه ای در مورد سرقت وسیله نقلیه خود اطلاع دهید. شما نباید این مرحله را نادیده بگیرید زیرا مقامات ثبتی مسئول انتقال مالکیت خودرو هستند. اگر شخصی از خودروی شما سوء استفاده می کند، اطلاع رسانی به موقع و پیشاپیش از بسیاری جهات به شما کمک می کند و از هرگونه تغییر غیرمجاز در مالکیت خودروی شما جلوگیری می کند.
مفقودی کلید خودرو
در صورت مفقودی کلید خودرو

چه راه هایی برای یافتن اتومبیل سرقتی وجود دارد؟

 1. دوربین های نصب شده نزدیک محل سرقت اتومبیل 

اتومبیل شما کجا پارک شده بود؟دوربین های ادارات ،بانک ها، موسسات مختلف و حتی گاهی دوربینهای کنترل ترافیکی که در نزدیکی محل سرقت هستند ،می توانند به یافتن زمان دقیق تر “دزدیده شدن خودرو” و حتی چهره ای از سارق هم کمک کنند ،ضمن اینکه پلیس هم مدارک و شواهد بیشتری برای جستجوی اتومبیل شما در اختیار خواهد داشت.

2. ردیاب ها

بارها دیده شده افرادی که اتومبیل های خود را به رد یاب مجهز کرده اند ،در کوتاه ترین زمان ممکن سارق و اتومبیل خود را یافته اند ،چرا که ردیاب موقعیت دقیق اتومبیل را از لحظه ی سرقت برای صاحب آن فراهم می کند . پس پیشگیری کنید و زودتر ردیاب مناسب اتومبیل خود را تهیه کنید.

 

3. پلاک ماشین

فردی که اتومبیل او به سرقت رفته، علاوه بر ثبت شکایت باید نسبت به ثبت پلاک اتومبیل و همچنین اطلاعاتی چون شماره بدنه و موتور در اداره پلیس اقدام کند. با این کار امکان استعلام وضعیت سرقت برای او میسر خواهد بود. ثبت اطلاعات کامل خودرو سرقت شده باعث ابلاغ آن تمام مراکز پلیس خواهد شد

4. جریمه راهنمایی و رانندگی

شاید یکی از انگیزه های سارق یا سارقین از ربودن اتومبیل، انجام اعمال خلاف قانون باشد. در این حالت ارتکاب خلاف های رانندگی نظیر عبور از چراغ قرمز ،سرعت بالا و.. توسط سارق دور از ذهن نیست. پس دنبال کردن جریمه های راهنمایی و رانندگی بعد از وقوع سرقت اتومبیل می تواند تا حدی پلیس را به سارق نزدیک تر کند.

5. اوراقی ها

به دلیل دشوار بودن فروش اتومبیل سرقتی توسط سارقان، آنها اقدام به فروش قطعات ارزشمند به صورت مجزا می کنند.در این حالت ممکن است بتوان یک خودروی سرقتی اوراق شده را از روی شماره بدنه یا موتور شناسایی کرد.

محافظت از خودروی خود در برابر سرقت های آینده

پس از برخورد با عواقب ناشی از نفوذ، آخرین کاری که می خواهید انجام دهید این است که دوباره این روند را طی کنید. به این ترتیب، باید اقدامات بیشتری را انجام دهید تا مطمئن شوید که ماشین شما به سرقت نمی رود. در اینجا چند روش ایمنی خوب برای جلوگیری از این اتفاق آورده شده است.

  1. از پارک کردن خودرو در مناطق دورافتاده یا کم نور خودداری کنید
  2. خودروی خود را برای چندین روز بدون مراقبت رها نکنید
  3. درهای ماشین خود را قفل نگه دارید
  4. ویندوز خود را به طور کامل جمع کنید
  5. اشیای قیمتی را از ماشین خارج کنید یا آنها را از دید پنهان کنید

اگر قبلاً شیوه‌های ایمنی استاندارد را اجرا می‌کنید و می‌خواهید یک قدم جلوتر بروید، سرمایه‌گذاری در سیستم هشدار خودرو را در نظر بگیرید

شکی نیست که قربانی شدن یک خودرو اتفاقی دردناک و ترسناک است، اما خوشبختانه، اقداماتی وجود دارد که می توانید برای درست کردن وضعیت و کاهش خطرات مشکلات آینده انجام دهید. از نکات بالا برای کنترل و جلوگیری سرقت اتومبیل استفاده کنید و در کمترین زمان به جاده باز خواهید گشت.

طریقه ثبت آگهی سرقت خودرو در سایت گمگشته

-ابتدا وارد وب سایت گمگشته می شویم (برای وارد شدن به سایت گمگشته کلیک کنید)

طریقه ثبت آگهی مفقودی بیمه نامه خودرو  در سایت گمگشته

– پس از ورود به سایت ، بالای سمت چپ تصویر دکمه قرمز رنگ ثبت آگهی مشاهده می شود ، روی آن کلیک میکنیم و با صفحه ورود کاربر روبرو میشویم که در ابندا در باکس سمت چپ می بایست بصورت راگان ثبت نام کنید

طریقه ثبت آگهی مفقودی بیمه نامه خودرو  در سایت گمگشته

-پس از وارد کردن اطلاعات خواسته شده برای شما پیامکی حاوی کد ورود ارسال می شود و با وارد کردن آن شما به صفحه ثبت آگهی ورود پیدا می کنید

طریقه ثبت آگهی مفقودی بیمه نامه خودرو  در سایت گمگشته

-دراین مرحله در بالای صفحه متن :” مشاهده راهنمای ثبت آگهی ” قابل مشاهده می باشد که میتوانید فیلم آموزشی مربوظ به ثبت آگهی را مشاهده نمایید یا به ترتیب زیر پیش برید :

  • ابتدا نوع آگهی خود را مشخص کنید.
  • سپس عنوانی برای آن بنویسید.
  • موقعیت خود را مشخص کنید که در کدام استان و شهر می باشید یا با نقشه موقعیت خود را مشخص کنید.
  • تصویری بارگذاری (آپلود) کنید تا بهتر بتوانید چیزی که گم کرده یا پیداکرده اید را پیدا کنید.
  • در صورت لزوم توضیحی بنویسید تا افراد دیگر بهتر متوجه شما شوند.
  • و در آخر آگهی خود را ثبت کنید.
shorturl.atrb.gytinyurlredirect.ist.lybit.ly

 

منبع : https://www.reliancegeneral.co.in

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا