آموزشی

هنگام گم شدن سند مالکیت یا سند کمپانی خودرو چه باید کرد؟

گم شدن سند مالکیت یا سند کمپانی خودرو

سند کمپانی خودرو دقیقاً چیست؟

در حالی که سند کمپانی خودرو را قوه قضائیه صادر می‌کند و از نگاه قانون، سند خودروی شما به حساب می‌آید. به همین دلیل نیز گم شدن سند کمپانی خودرو بسیار موضوع حساسی است و گرفتن سند کمپانی المثنی نیاز به طی کردن مراحل قانونی ویژه‌ای دارد.

هنگام خرید ماشین صفر، شرکت سازندۀ اتومبیل برگه‌ای را به عنوان سند مالکیت خودرو صادر می‌کند. این سند شامل مشخصات کامل فنی خودرو و اطلاعات خریدار ماشین می‌شود.این برگه در واقع سند قطعی ماشین است.سند کمپانی ماشین را نباید با برگ سبز ماشین اشتباه گرفت. برگ سبز خودرو هنگام پلاک شدن ماشین از طرف نیروی انتظامی به دارنده ماشین داده می‌شود و در اصل سند مالکیت پلاک خودرو است.

مفقود شدن سند قطعی خودرو

در صورتی که متوجه گم شدن سند کمپانی خودرو خود شده‌اید، فوراً باید گم شدن آن را آگهی کنید تا از سوءاستفاده‌های احتمالی پیشگیری شود.مفقود شدن سند قطعی خودرو به اندازۀ مفقودی خود خودرو اهمیت دارد.

در واقع تا زمانی که اقدام به درج آگهی مفقودی سند خودرو نکنید، تمام تبعات قانونی هر گونه خلافی که با آن انجام شود متوجه شما خواهد بود. همچنین برای گرفتن “سند کمپانی المثنی خودرو” شما به چاپ این آگهی نیاز دارید.

به این ترتیب که دست‌کم باید ۱۰ روز از انتشار آگهی مفقودی سند ماشین شما گذشته باشد تا بتوانید برای دریافت سند المثنی اقدام نمایید. این بازۀ زمانی به شما فرصت می‌دهد تا پیش از هر اقدامی، برای پیدا کردن سند مفقودی ماشین خود نیز بیشتر تلاش کنید.

پس اگر درحال مطالعه این مطلب هستید کافیه روی لینک مورد نظر کلیک کنید تا به صفحه درخواست ثبت آگهی در وب سایت گم گشته هدایت شوید.لینک صفحه درخواست ثبت آگهی در وب سایت گم گشته: ثبت آگهی

طریقه ثبت آگهی مفقودی سند کمپانی خودرو (سند قطعی)

-ابتدا وارد وب سایت گمگشته می شویم (آگهی سند خودرو گمشده )

گمگشته
نحوه-ثبت-اگهی-در-گمگشته

– پس از ورود به سایت ، بالای سمت چپ تصویر دکمه قرمز رنگ ثبت آگهی مشاهده می شود ، روی آن کلیک میکنیم و با صفحه ورود کاربر روبرو میشویم که در ابتدا در باکس سمت چپ می بایست بصورت رایگان ثبت نام کنید.

-پس از وارد کردن اطلاعات خواسته شده برای شما پیامکی حاوی کد ورود ارسال می شود و با وارد کردن آن شما به صفحه ثبت آگهی ورود پیدا می کنید.

گمگشته
نحوه-ثبت-اگهی-در-گمگشته

-دراین مرحله در بالای صفحه متن :” مشاهده راهنمای ثبت آگهی ” قابل مشاهده می باشد که میتوانید فیلم آموزشی مربوظ به ثبت آگهی را مشاهده نمایید یا به ترتیب زیر پیش برید :

  • ابتدا نوع آگهی خود را مشخص کنید.
  • سپس عنوانی برای آن بنویسید.
  • موقعیت خود را مشخص کنید که در کدام استان و شهر می باشید یا با نقشه موقعیت خود را مشخص کنید.
  • تصویری بارگذاری (آپلود) کنید تا بهتر بتوانید چیزی که گم کرده یا پیداکرده اید را پیدا کنید.
  • در صورت لزوم توضیحی بنویسید تا افراد دیگر بهتر متوجه شما شوند.
  • و در آخر آگهی خود را ثبت کنید.

مدارک لازم برای گرفتن المثنی سند کمپانی

برای گرفتن سند کمپانی المثنی از شرکت خودروسازی باید این مدارک را با خود همراه داشته باشید:

  • اصل و کپی کارت ملی مالک خودرو
  • اصل و کپی برگ سبز ماشین
  • آگهی “مفقودی سند کمپانی خودرو” در روزنامه کثیرالانتشار که حداقل ۱۰ روز از تاریخ انتشار آن گذشته باشد.

توجه داشته باشید که حضور مالک خودرو (یا نمایندۀ قانونی او با وکالت‌نامۀ رسمی) و خود اتومبیل ضروری است. کارشناسان رسمی کمپانی‌های خودروسازی، اتومبیل شما را بررسی می‌کنند و اطلاعات را تطبیق می‌دهند.

همچنین هنگام گرفتن المثنی سند کمپانی باید به این نکتۀ بسیار مهم توجه داشت که این فرایند زمان‌بر است. مدت زمان صدور سند المثنی خودرو شاید تمام یک روز کاری طول بکشد. بنابراین توصیه می‌شود که صبح زود و در ساعات ابتدایی زمان کاری به این مراکز مراجعه کنید.

همچنین هزینه صدور “سند کمپانی المثنی خودرو” در شرکت‌های گوناگون با هم متفاوت است. این مبالغ از طریق دستگاه‌های کارت‌خوان مستقر در همان مکان از شما دریافت می‌شود.

همچنین به شما پیشنهاد می شود، مقاله مفقود شدن کارت خودرو و اخد کارت المثنی را هم مطالعه کنید.

نحوۀ گرفتن المثنی سند کمپانی خودرو

پس از مراجعۀ حضوری به کمپانی سازندۀ خودرو، ابتدا کارمندان مدارک شناسایی خودرو و مالک آن را بررسی می‌کنند. سپس کارشناسان به وارسی دقیق خودرو می‌پردازند و مشخصات آن را با مدارک ثبت‌شده تطبیق می‌دهند.پس از تأیید آنها، شما به باجۀ صدور مدرک می‌روید و سند کمپانی المثنی خودرو را دریافت می‌کنید. هم‌زمان می‌توانید برای دریافت فاکتور خرید المثنی خودرو نیز درخواست بدهید و آن را همراه با سند کمپانی خودرو المثنی دریافت کنید.

توجه به این نکته ضروری است که “برگه کمپانی المثنی” بر مبنای مدارک قانونی ثبت‌شده در بایگانی رسمی شرکت سازندۀ خودرو صادر می‌شود. بنابراین سند المثنی ماشین به نام آخرین کسی خواهد بود که به عنوان مالک ماشین در دفترخانه‌های رسمی ثبت شده است.

در نتیجه، چنانچه ماشین خود را بدون به نام زدنِ سند کمپانی و فقط با به نام زدنِ برگ سبز خریده باشید، باید برای گرفتن “سند کمپانی المثنی خودرو” به مالک قبلی آن رجوع کنید.

همچنین اگر به این فرد دسترسی نداشته باشید، باید درخواست استعلام خود را به دادگاه ارائه دهید. بنابراین اگر قصد خرید خودرو دست‌دوم دارید، حتماً پس از انجام مراحل تعویض پلاک، به یکی از دفاتر ثبت اسناد رسمی بروید و سند کمپانی خودرو را نیز به نام خود بزنید.

t.lyrb.gybit.ly
cutt.lytinyurl.comshorturl.at
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا