آموزشی
موضوعات داغ

چگونه از گم شدن چمدان جلوگیری کنیم؟

جلوگیری از گم شدن چمدان

در حالی که صبورانه منتظر می مانید تا کیفتان در چرخ و فلک پایین بیاید، همیشه ترس دارید که در صورت گم شدن چمدان چه کاری انجام دهید.سپس، گویی از روی سحر و جادو، چمدان‌های شما در میان آخرین دسته ظاهر می‌شوند و همه چیز درست است.

درست است که شکایات مربوط به گم شدن چمدان در چند سال گذشته به میزان قابل توجهی کاهش یافته است، اما این بدان معنا نیست که هنوز این اتفاق نمی افتد. مطمئناً، می‌توانید از چک کردن چمدان خودداری کنید و بگویید که فقط با حمل بار سفر کنید، اما این برای همه مسافران امکان پذیر نخواهد بود. و اگر کیف شما در آخرین لحظه چک شود چه؟

اگر باید چمدانتان را چک کنید، این راهکارهای ساده می‌تواند از گمشدن چمدان شما برای همیشه جلوگیری کند.

1-به خودتان (و چمدان هایتان) زمان کافی برای رسیدن به پرواز بدهید.

اگر سفر شما شامل یک پرواز ارتباطی است، مطمئن شوید که زمان زیادی در برنامه سفر خود برای رفتن از دروازه های ورود و خروج خود دارید. هیچ کس نمی خواهد بیش از حد لازم در اطراف فرودگاه بچرخد، اما اگر آن زمان را خیلی کم کنید، ممکن است چمدان شما زمان کافی برای برقراری ارتباط با پرواز بعدی را نداشته باشد.و فراموش نکنید که در برخی از پروازهای بین‌المللی، مسافران باید چمدان خود را تحویل بگیرند، از آن خارج شوند، دوباره تحویل بگیرند و دوباره چمدان‌ها را تحویل دهند.

add_baggage

2-برچسب های چمدان ایده خوبی برای جلوگیری از گم شدن چمدان هستند.

بیشتر چمدان‌ها دارای نوعی برچسب شناسایی هستند که روی دسته آویزان است، اما اگر چمدان شما اینگونه نیست، در اولویت قرار دهید که یکی از آنها را قبل از حرکت بچسبانید.

انواع مختلفی برچسب برای انتخاب وجود دارد، خواه یک عدد چرم کلاسیک باشد یا چیزی که از نظر فناوری پیشرفته تر باشد. برچسب‌هایی با کدهای QR خاص یا ریزتراشه‌های تعبیه‌شده، تعیین محل دقیق کیف شما را آسان‌تر می‌کنند.

هنگام انتخاب برچسب چمدان، چیزهایی را انتخاب کنید که خوب ساخته شده باشد که به راحتی آسیب نبیند، و در رنگ ها یا طرح هایی که تشخیص چمدان شما را آسان تر می کند، باشند. موادی مانند نئوپرن، پلاستیک، سیلیکون و فولاد ضد زنگ ممکن است بهتر باقی بمانند.

زمانی عادت معمولی بود که نام، شماره تلفن و آدرس خود را در برچسب های چمدان درج کنید. در روزهای سفر قبل از اینترنت، راه های زیادی برای جمع کردن مسافر با یک “چمدان گمشده” وجود نداشت. اما امروزه، ممکن است ترجیح دهید فقط آدرس ایمیل و شماره تلفن خود یا حتی آدرس رسانه های اجتماعی را درج کنید.

برای حفظ حریم خصوصی، برخی از مسافران اطلاعات شخصی خود را فقط به نام و نام خانوادگی خود به همراه شماره تلفن محدود می کنند. 

3-برنامه سفر و اطلاعات تماس خود را داخل کیف خود قرار دهید.

اگر یک برچسب چمدان اضافی داشته باشید، عالی است، اما همیشه این امکان وجود دارد که از بین برود. به عنوان یک اقدام احتیاطی اضافی، یک نسخه چاپی از برنامه سفر کامل خود را در داخل چمدان خود قرار دهید و اطلاعات تماس را در بالای چمدان خود قرار دهید، جایی که به راحتی قابل تشخیص باشد. به این ترتیب، کارکنان خطوط هوایی اگر نیاز داشته باشند چمدان گمشده شما را برای شما ارسال کنند، کار زیادی برای انجام دادن ندارند.

4-برای جلوگیری از تأخیر یا گم شدن چمدان، چمدانتان را زودتر تحویل بگیرید.

دلایل زیادی وجود دارد که خطوط هوایی به مسافران پیشنهاد می‌کنند چند ساعت قبل از حرکت به مقصد برسند، مطمئناً چمدان‌ها مشکل بزرگی هستند. مدتی طول می کشد تا حمل کننده چمدان همه آن چمدان ها را از محل تحویل گرفتن تا هواپیما به هواپیما منتقل کند. در نظر داشته باشید کیفی که در آخرین لحظه چک کردید ممکن است چندان خوش شانس نباشد.

5-حمل پیش از سفر چمدان خود را در نظر بگیرید.

خطوط هوایی همچنان مسافران را با هزینه‌های بالاتری برای چمدان‌ها تحت فشار قرار می‌دهند، اما آیا خدمات ارائه شده واقعاً ارزش آن چیزی را دارد که آنها می‌خواهند؟ مطمئناً، خطوط هوایی هنگام گم شدن چمدان‌ها برخی از محافظت‌ها را ارائه می‌کنند، اما ادعای علیه شرکت هواپیمایی شما می‌تواند به زمان و انرژی زیادی نیاز داشته باشد. خطوط هوایی اغلب هر کاری را که لازم است انجام می دهند تا ادعای شما را طولانی کنند تا زمانی که دیگر معتبر نباشد و از نظر قانونی خارج شوند.

در کل، مزیت دیگر چمدان‌های حمل و نقل شده پیش از سفر شما این است که مجبور نیستید آنها را به فرودگاه و از فرودگاه به مقصد ببرید یا در حالی که آنها را پشت سر می‌کشید، در یک شهر جدید حرکت کنید. فقط آنچه را که نیاز دارید بفرستید و وقتی رسیدید موجود است. بدیهی است که ممکن است مجبور باشید زمان حمل و نقل را به دقت در نظر بگیرید و شاید چند روز قبل ارسال کنید، یا یک روز یا بیشتر در طرف دیگر منتظر بمانید.

6-یک عکس بگیرید، حتما نیازتان می شود.

هنگامی که با “گم شدن چمدان” مواجه می شوید و شرکت هواپیمایی از شما می‌خواهد فهرستی از محتویات کیف خود را به همراه ارزش پولی هر کالا تکمیل کنید. امکان دارد که شما فراموش کنید در چمدانتان دقیقا چه چیزهایی دارید، قبل از بستن زیپ، یک عکس سریع از محتویات چمدانتان بگیرید.

در واقع از بیرون کیفتان هم عکس بگیرید. اگر چمدانتان گم شود و ایرلاین توضیحی در مورد کیف درخواست کند، می تواند مفید باشد. یک عکس به آنها کمک می کند کیف شما را بهتر شناسایی کنند و هنگامی که چمدان شما در قسمت بارگیری برچسب شد، قبل از اینکه به سمت حمل کننده چمدان برود، از شماره برچسب ها عکس بگیرید.

7-از راه هایی استفاده کنید که چمدانان را راحت‌تر شناسایی کنید.

دلیل خوبی وجود دارد که چرا فرودگاه دائماً به شما یادآوری می‌کنند که قبل از خروج از فرودگاه، برچسب خود را در چمدان بررسی کنید. خیلی از کیف‌ها واقعاً یکسان به نظر می‌رسند و بعد از یک روز طولانی سفر، آسان است که به اشتباه کیفی را بگیرید که شبیه مال شماست، اما در واقع متعلق به شخص دیگری است.

برای اینکه بهتر بتوانید چمدانتان را تشخیص دهید و همچنین از اینکه دیگران چمدان شما را با کیفشان اشتباه بگیرند، جلوگیری کنید، کمی رنگ متفاوت به کیفتان اضافه کنید. یک کمربند چمدان طرح‌دار را دور مرکز چمدان خود بپیچید، در حالت ایده‌آل به راحتی قابل تشخیص است.برچسب‌های چمدان نیز به متمایز کردن کیف شما از سایر چمدان‌های چرخدار کوچک سیاه کمک می‌کنند.

cover baggage

نتیجه گیری

امیدواریم که چمدانتان گم نشود اما اینکه بگوییم چمدان هرگز گم نمی شود، دروغ است. مانند هر چیز دیگری، بهتر است آماده باشید. برای این شرایط، سه توصیه را در نظر بگیرید:

  • همیشه مطمئن شوید که همه داروها و سایر اقلام مهم را به همراه لباس و لوازم بهداشتی ضروری در یک کیف دستی بسته بندی کنید. که در صورت گمشدن چمدان بتوانید از آنها استفاده کنید.
  • چند عکس سریع از وسایلی که بسته‌بندی کرده‌اید و چمدان‌هایتان چه شکلی است برای مرجع بگیرید.
  • بیمه مسافرتی را در نظر داشته باشید.

منبع : https://www.airfarewatchdog.com

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا