آموزشی

سگ گمشده و راه های یافتن آن

سگ گم شده

صاحبان سگ خانگی می دانند که گمشدن سگ، چقدر دردناک است. زیرا اغلب این افراد، آنها را به عنوان عضوی از خانواده ی خود می پذیرند.

ساعات زیادی در طول روز با آنها سپری کرده و وابستگی شدیدی به آن ها پیدا می کنند. پس درصورت مفقود شدن سگ به هر دلیلی، مشکلات روحی و جسمی زیادی را برای آنان ایجاد خواهد کرد. 

موارد مشابه حیوانات خانگی گمشده مانند سگ کاملاً دلهره آور است، اما این چیزی است که تقریباً هر روز اتفاق می افتد. مسئله این است که شما به عنوان صاحب آنها نمی توانید مانع فرار  سگ ها شوید، اما می توانید محیط آنها را کنترل کرده تا از فرار آنها جلوگیری کنید.

در صورتی که سگ شما فرار کرد، روش های بیشماری برای یافتن آنها وجود دارد. این مطلب به شما می گوید که در هنگام گم شدن حیوان خانگی خود، چه کارهایی را باید انجام دهید.

 

قطعا آسانترین و بهترین راه برای کنترل حیوانات خانگی استفاده از فناوری ردیاب حیوانات می باشد. ردیاب ها انواع مختلفی دارند و شامل ردیاب خودرو، ردیاب اشخاص و ردیاب حیوانات و .. می شوند.

در صورت “گم شدن سگ” و یا عبور از محل تعیین شده، ردیاب پیامی را به شما ارسال خواهد کرد که می تواند به شما کمک کند تا هر چه سریعتر برای یافتن آنها اقدام کنید.

ردیاب‌ حیوانات به سادگی به حلقه قلاده حیوانات شما متصل می‌شود و به جهت وزن کم و ابعاد کوچک به هیچ وجه باعث آزار حیوانات خانگی شما نخواهد شد و زیبایی ظاهری آنها را نیز بر هم نخواهند زد.

 اما دقیقاً در صورتی که سگ شما به فناوری ردیاب یا میکروچیپ متصل نشده باشد، نکات زیر می تواند به شما در پیدا کردن آنها کمک کند.

همچنین به شما پیشنهاد می شود، مقاله 8 راه مهم برای جلوگیری از گم شدن حیوان خانگی را هم مطالعه کنید.

10 نکته مهمی که اگر سگ خود را گم کردیم، باید انجام بدهیم.

ردیابی حیوانات گمشده

شاید برای شما سوال پیش آید که سگم گم شده چیکار کنم. ما در این قسمت 10 نکته مهم در مورد اینکه هنگامی که با گم شدن سگ خود مواجه می شود 

1-محله زندگی خود را کاملا جستجو کنید.

هنگام گم شدن سگ اطراف و محله زندگی خود را کاملا جستجو کنید. سگ ها در طول صبح بسیار فعال هستند و معمولا از مسیرهای آشنا عبور می کنند. بنابراین بهتر است مسیرهایی که بیشتر با سگ گم شده خود از آنجا عبور می کردید را با دقت بگردید.

ممکن است حیوان گمشده شما به خاطر ترس در جاهایی مانند زیر بوته ها، قسمت های تاریک خیابان ها و کوچه ها، پشت درختان، اطراف ساختمان ها، داخل جوی آب، زیر ماشین ها و … پنهان شده باشد، پس اطراف را با وسواس بگردید. در صورت امکان با ماشین حرکت کنید تا سرعت عمل خود را بالا ببرید.

2- هنگام ردیابی و جستجوی سگ خود ، برخی اشیاء آشنا را بیاورید.

آیا سگ شما به شی خاصی علاقه دارد؟ رفتار مورد علاقه او چیست؟ آنها چه هستند؟ همه آنها را در طول جستجو با خود همراه کنید. بهتر است سگ خود را با صدایی که بیشتر با آن آشنا است، صدا بزنید.

3-پوستر حیوان خانگی گمشده را پخش کنید.

ردیابی سگ گمشده

می توانید پوستری را به همراه عکس سگ مفقود شده خود چاپ کنید و آن را بر روی در و دیوارهای اطراف محله ای که حیوان در آن گمشده بچسبانید تا به کمک دیگران گمشده ی خود را زودتر پیدا کنید.

بهتر است مبلغی را به عنوان مژدگانی در متن پوستر قید کنید تا افراد بیشتری را برای یافتن و نگهداری یک حیوان تشویق کنید.

4- اگر حیوان گمشده یار همیشگی دارد، او را با خود ببرید.

در صورتی که با  سگ گم شده خود مواجه شدید این کار را حتما انجام دهید. زیرا حیوان همراه شما به خصوص اگر سگ باشد، می تواند بوی همنشین خود را سریعتر متوجه شود و شما را در پیدا کردن حیوان گمشده یاری کند.

5- از همسایه های خود کمک بگیرید.

پرسش از همسایه ها نیز می تواند به شما در یافتن سگ گم شده کمک کند. پس تردید نکنید که در خانه آنها را بزنید و ببینید که آیا او را دیده اند و یا سگ خانگی مفقود شده شما در حیاط آنها پیدا شده است یا خیر.

6- آگهی سگ گم شده را در سایت گم گشته درج کنید.

می توان به روش زیر عمل کرد:

پس اگر درحال مطالعه این مطلب هستید کافیه روی لینک مورد نظر کلیک کنید تا به صفحه درخواست ثبت آگهی در وب سایت گم گشته هدایت شوید.لینک صفحه درخواست ثبت آگهی در وب سایت گم گشته: ثبت آگهی

طریقه ثبت آگهی گم شدن سگ در سایت گمگشته

-ابتدا وارد وب سایت گمگشته می شویم (آگهی سگ گمشده)

گمگشته
نحوه-ثبت-اگهی-در-گمگشته

– پس از ورود به سایت ، بالای سمت چپ تصویر دکمه قرمز رنگ ثبت آگهی مشاهده می شود ، روی آن کلیک میکنیم و با صفحه ورود کاربر روبرو میشویم که در ابتدا در باکس سمت چپ می بایست بصورت رایگان ثبت نام کنید.

-پس از وارد کردن اطلاعات خواسته شده برای شما پیامکی حاوی کد ورود ارسال می شود و با وارد کردن آن شما به صفحه ثبت آگهی ورود پیدا می کنید.

گمگشته
نحوه-ثبت-اگهی-در-گمگشته

-دراین مرحله در بالای صفحه متن :” مشاهده راهنمای ثبت آگهی ” قابل مشاهده می باشد که میتوانید فیلم آموزشی مربوظ به ثبت آگهی را مشاهده نمایید یا به ترتیب زیر پیش برید :

  • ابتدا نوع آگهی خود را مشخص کنید.
  • سپس عنوانی برای آن بنویسید.
  • موقعیت خود را مشخص کنید که در کدام استان و شهر می باشید یا با نقشه موقعیت خود را مشخص کنید.
  • تصویری بارگذاری (آپلود) کنید تا بهتر بتوانید چیزی که گم کرده یا پیداکرده اید را پیدا کنید.
  • در صورت لزوم توضیحی بنویسید تا افراد دیگر بهتر متوجه شما شوند.
  • و در آخر آگهی خود را ثبت کنید.

7-در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید.

شبکه های اجتماعی یکی از ساده ترین راه ها برای “پیدا کردن سگ” یا حیوانات گمشده است.زیرا تعداد زیادی کاربر در جهان وجود دارند که از شبکه جهانی وب استفاده می کنند. بنابراین تمام مشخصات سگ گم شده و تمام جزئیات دیگر را به همراه شماره تلفن قرار دهید.

8- مراکز و کلینیک های دامپزشکی را بصورت حضوری جستجو کنید.

سگ گمشده و راه های یافتن آن

بصورت حضوری مراکز و کلینیک های دامپزشکی را جستجو کنید.زیرا معمولا حیوانات گمشده را پس از پیدا شدن توسط افراد یا نیرو های دامپزشکی ها، به کلینیک های دامپزشکی سطح شهر منتقل می کنند. 

9-در هنگام جستجو مراقب خود باشید!

بهتر است با تاریک شدن هوا دیگر به تنهایی شب به جستجوی حیوان گمشده خود نپردازید.

10-تسلیم نشوید!

اگر مدت زیادی از زمان گم شدن سگ شما گذشته است ناامید نشوید. برخی از دارندگان باید ماه ها برای یافتن سگ گمشده خود وقت بگذارند. خوش بین باشید که به زودی تمام تلاش شما باعث پیدا شدن سگ گمشده می شود.

 

tinyurl.comshorturl.atrb.gy
cutt.lybit.lyopizo.com
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا