آموزشی

مفقود شدن بیمه شخص ثالث و بدنه ماشین و گرفتن المثنی

راهنمای قدم به قدم پس از گم شدن بیمه شخص ثالث

از جمله مدارکی که پلیس راهنمایی و رانندگی از همه رانندگان درخواست می‌کند، بیمه شخص ثالث به همراه مدارک خودرو می‌باشد. از این رو باید حتما بیمه شخص ثالث معتبر و یا گواهی معتبر بیمه شخص ثالث را داشته باشید. اگر بیمه شخص ثالث نداشته باشید پلیس می‌تواند خودروی شما را متوقف کند.

با وجود تصادفات و حوادث رانندگی که وجود دارد نداشتن یا گم شدن بیمه شخص ثالث حتی برای چند روز کار عاقلانه‌ای به نظر نمی‌رسد چراکه حتی یک خسارت مالی چند میلیون تومانی می‌تواند دردسر ساز باشد چه برسد به خسارت‌های جانی چند صد میلیون تومانی. از این رو در صورت مفقود شدن بیمه شخص ثالث،اگر تصادف کنید و نتوانید بیمه نامه معتبر به پلیس ارائه دهید حتما به دردسر می‌افتید. در برخی از حوادث ممکن است پلیس خودروی شما را به علت عدم به همراه داشتن بیمه ثالث متوقف نماید.جالب است بدانید که اگر تصادف کرده باشید و حتی اگر زیان دیده حادثه باشید هم باید حتما بیمه شخص ثالث را به همراه داشته باشید.

اعلام مفقودی اولین کار بعد از گم شدن بیمه شخص ثالث

برای اعلام مفقودی بیمه ثالث مهم‌ترین قدم مراجعه شما به نمایندگی و یا شعبه شرکت بیمه لازم است.با اطلاع رسانی شما به شرکت بیمه در جهت “گم شدن بیمه شخص ثالث”، شرکت بیمه اقدامات کافی و لازم را برای صدور گواهی بیمه ثالث را انجام می‌دهد. همچنین چند نکته مهم را فراموش نکنید:

  •  فرد بیمه گذار باید نام شرکت بیمه اگر بیمه ثالثی که گم شده را به خاطر داشته باشد و در اسرع وقت، “گم شدن بیمه ثالث خود را به شرکت بیمه اعلام نماید.
  • اگر فرد بیمه گذار شرکت بیمه گر بیمه نامه گم شده را به یاد نداشته باشد می‌تواند به کمک استعلام بیمه مرکزی و با وارد کردن شماره پلاک، شماره شاسی، شماره موتور، شماره بیمه نامه و نام شرکت بیمه قبلی خود را از طریق استعلام بیمه ثالث از بیمه مرکزی دریافت نماید.
  • با اطلاع داشتن از شرکت بیمه و شماره بیمه نامه می‌توانید به شرکت بیمه مراجعه کرده و گم شدن بیمه ثالث را به اطلاع شرکت بیمه برسانید.

البته این نکته را فراموش نکنید که برای بیمه‌های ثالثی که گم شده‌اند بیمه نامه المثنی صادر نمی‌شود و  فقط یک گواهی بیمه ثالث را شرکت بیمه به بیمه گذار با درج اطلاعات خودرو و اطلاعات بیمه نامه‌ای در اختیار بیمه گذار  قرار می‌دهد. بیمه گذار باید گواهی بیمه شخص ثالث را تا زمان تمدید بیمه نامه نزد خود نگه دارد تا در زمان تمدید بیمه نامه جدید با حفظ سابقه عدم خسارت بیمه نامه قبلی صادر شود. اگر در طول داشتن گواهی بیمه نامه ثالث به خسارت بخورید، می‌توانید با ارائه این گواهی به شرکت بیمه از پوشش‌های بیمه نامه خود استفاده کنید.

پس اگر درحال مطالعه این مطلب هستید کافیه روی لینک مورد نظر کلیک کنید تا به صفحه درخواست ثبت آگهی در وب سایت گم گشته هدایت شوید.لینک صفحه درخواست ثبت آگهی در وب سایت گم گشته: ثبت آگهی

طریقه ثبت آگهی گم شدن بیمه شخص ثالث در سایت گمگشته

-ابتدا وارد وب سایت گمگشته می شویم (آگهی مدارک گمشده)

گمگشته
نحوه-ثبت-اگهی-در-گمگشته

– پس از ورود به سایت ، بالای سمت چپ تصویر دکمه قرمز رنگ ثبت آگهی مشاهده می شود ، روی آن کلیک میکنیم و با صفحه ورود کاربر روبرو میشویم که در ابتدا در باکس سمت چپ می بایست بصورت رایگان ثبت نام کنید.

گمگشته
نحوه-ثبت-اگهی-در-گمگشته

-پس از وارد کردن اطلاعات خواسته شده برای شما پیامکی حاوی کد ورود ارسال می شود و با وارد کردن آن شما به صفحه ثبت آگهی ورود پیدا می کنید

گمگشته
نحوه-ثبت-اگهی-در-گمگشته

-دراین مرحله در بالای صفحه متن :” مشاهده راهنمای ثبت آگهی ” قابل مشاهده می باشد که میتوانید فیلم آموزشی مربوظ به ثبت آگهی را مشاهده نمایید یا به ترتیب زیر پیش برید :

  • ابتدا نوع آگهی خود را مشخص کنید
  • سپس عنوانی برای آن بنویسید
  • موقعیت خود را مشخص کنید که در کدام استان و شهر می باشید یا با نقشه موقعیت خود را مشخص کنید
  • تصویری بارگذاری (آپلود) کنید تا بهتر بتوانید چیزی که گم کرده یا پیداکرده اید را پیدا کنید
  • در صورت لزوم توضیحی بنویسید تا افراد دیگر بهتر متوجه شما شوند
  • و در آخر آگهی خود را ثبت کنید
همچنین به شما پیشنهاد می شود، مقاله گم شدن سند مالکیت یا سند کمپانی خودرو را هم مطالعه کنید.

گواهی المثنی بیمه ثالث چیست؟

با توجه به این موضوع که برای بیمه نامه‌های ثالث المثنی صادر نمی‌‌شود، گواهی نامه شخص ثالث به جای بیمه شخص ثالث گم شده در اختیار بیمه گذار قرار داده می‌شود. شما می‌توانید به جای بیمه شخص ثالث در زمان نیاز گواهی بیمه نامه شخص ثالث را ارائه نمایید. این گواهی برای زمان خسارت و هم برای زمانی که پلیس از شما درخواست بیمه شخص ثالث را می‌کند، می‌توانید گواهی بیمه شخص ثالث را ارائه نمایید. برای صدور گواهی بیمه نامه شخص ثالث به همراه داشتن مدارک شناسایی خودرو به اضافه مدارک شناسایی مالک خودرو لازم می‌باشد.

هزینه دریافت گواهی المثنی بیمه شخص ثالث

اگر بیمه ثالثتان را گم کرده باشید، باید بدانید که وقتی شما برای دریافت گواهیبیمه شخص ثالث به شرکت بیمه مراجعه می کنید، هیچگونه هزینه ای بابت صدور گواهی بیمه ثالث از شما دریافت نمی شود بلکه با مراجعه به بیمه نامه ثالثی که شما گم کرده‌اید، گواهی بیمه شخص ثالث برای شما صادر می شود.صدور گواهی ثالث کاملا رایگان می‌باشد.

rb.gybit.lytinyurl.com
opizocutt.lyt.ly
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا