آموزشی

درصورت گم شدن لپ تاپ چه باید کرد؟

گم شدن لپ تاپ

گم شدن لپ تاپ شما در بهترین حالت یک ناراحتی پرهزینه و در بدترین حالت تهدیدی مهم برای امنیت دیجیتال شما است.در حالی که پیامدهای عملی ممکن است بسته به اینکه چه کسی دستگاه شما را در دست می گیرد متفاوت باشد – دزد خرده پا که فقط به دنبال گرو گذاشتن سخت افزار در مقابل شخصی با دانش اولیه برای هک کردن رمزهای عبور شما (یا بدتر از آن) است – چندین مرحله وجود دارد که می توانید و باید برای کاهش هرگونه آسیب احتمالی برای “لپ تاپ گم شده” اقدام کرد. شما همچنین می توانید اقدامات پیشگیرانه را برای به حداقل رساندن خطر امنیتی در صورت گم شدن یا دزدیده شدن لپ تاپ خود انجام دهید.

رمزهای عبور حساب خود را تغییر دهید

این اولین گامی است که اکثر کارشناسان امنیتی در صورت گم شدن لپ تاپ خود توصیه می کنند. اگر شخص دیگری بتواند وارد دستگاه شما شود، احتمالاً به اکثر یا همه حساب‌های آنلاین شما دسترسی خواهد داشت – به خصوص اگر از زنجیره کلید دستگاه یا مرورگر خود برای تکمیل خودکار نام‌های کاربری و رمزهای عبور خود استفاده کنید.

تکمیل خودکار را از مرورگرهای خود پاک کنید

یکی از کارهایی که قبل از مفقود شدن لپ تاپ باید انجام داد ، اگر تکمیل خودکار را در مرورگرهای وب خود فعال کرده اید، تنها کاری که دزد برای دسترسی به حساب های شما باید انجام دهد باز کردن آن مرورگر است. گزینه های ورود خودکار را خاموش کنید و رمزهای عبور ذخیره شده خود را حذف کنید.

برای انجام این کار در کروم، به chrome://settings/passwords بروید و Auto Sign-in را خاموش کنید. همچنین می‌توانید داده‌های مرور خود را پاک کنید تا ورودهای ذخیره‌شده را از هر دستگاهی که با حساب Google شما همگام‌سازی می‌شود حذف کنید و از راه دور از Chrome خارج شوید . فایرفاکس و سافاری گزینه های مشابهی در تنظیمات برگزیده و منوی تنظیمات خود دارند.

مکان لپ‌ تاپ گم شده خود را ردیابی کنید و از ویژگی‌های پاک کردن از راه دور استفاده کنید

این نکته معمولاً فقط در صورتی کار می کند که لپ تاپ گم شده شما به اینترنت وصل شود، که آن را برای دستگاه های تلفن همراه مفیدتر می کند. اما اگر لپ‌تاپ شما آنلاین می‌شود، می‌توانید از ویژگی‌های داخلی «دستگاهم را بیابید» برای مکان‌یابی و کنترل آن استفاده کنید.

در لپ تاپ های اپل اگر «Find My» از قبل از طریق iCloud برای رایانه Apple شما فعال شده باشد، می‌توانید دستگاه‌های متصل را روی نقشه ببینید و اقدامات متعددی برای ایمن کردن آنها انجام دهید، از جمله علامت‌گذاری آنها به عنوان گمشده (که آنها را قفل می‌کند و Apple Pay را غیرفعال می‌کند)

در صورت گم شدن لپ تاپ بدون نرم افزار امنیتی چگونه آن را پیدا کنیم؟

در ده های اخیر اگر لپ تاپی سرقت می شد به دشواری میتوانستیم آن را پیدا کنیم.اما امروزه ردیاب ها کار ما را راحتر کرده اند.

 برای ردیابی لپ تاپ سرقی با آن تماس بگیرید

اگر لپ تاپ شما قابلیت برقراری تماس را دارد با آن تماس بگیرید. این امکان دارد که کسی  پاسخ دهد و یا از طریق سیگنال ها  لپ تاپ خود را مکان یابی کنید.

 ردیابی از طریق شماره سریال یا ID

دستگاه های الکترونیکی یک  شماره سریال یا UUID یکتا و یک  IMEI یا MEID خاص خود را دارند که مشخص می کند که این شما مالک این دستگاه هستید.این کد ها معمولا درپشت دستگاه، باطری، و یا تنظیمات آن درج شده است.که باید حتما آن را یادداشت کنید. شما باید این کدها برای اعلام مفقودی لپ تاپ در اختیار پلیس بگذارید.

 

گم شدن گوشی
در صورت گم شدن گوشی

طریقه ثبت آگهی مفقود شدن لپ تاپ  سایت گمگشته

-ابتدا وارد وب سایت گمگشته می شویم (برای وارد شدن به سایت گمگشته کلیک کنید)

طریقه ثبت آگهی مفقودی بیمه نامه خودرو  در سایت گمگشته

– پس از ورود به سایت ، بالای سمت چپ تصویر دکمه قرمز رنگ ثبت آگهی مشاهده می شود ، روی آن کلیک میکنیم

 با صفحه ورود کاربر روبرو میشویم که در ابندا در باکس سمت چپ می بایست بصورت راگان ثبت نام کنید.

طریقه ثبت آگهی مفقودی بیمه نامه خودرو  در سایت گمگشته

-پس از وارد کردن اطلاعات خواسته شده برای شما پیامکی حاوی کد ورود ارسال می شود و با وارد کردن آن شما به صفحه ثبت آگهی ورود پیدا می کنید.

طریقه ثبت آگهی مفقودی بیمه نامه خودرو  در سایت گمگشته

-دراین مرحله در بالای صفحه متن :” مشاهده راهنمای ثبت آگهی ” قابل مشاهده می باشد که میتوانید فیلم آموزشی مربوظ به ثبت آگهی را مشاهده نمایید یا به ترتیب زیر پیش برید :

  • ابتدا نوع آگهی خود را مشخص کنید.
  • سپس عنوانی برای آن بنویسید.
  • موقعیت خود را مشخص کنید که در کدام استان و شهر می باشید یا با نقشه موقعیت خود را مشخص کنید.
  • تصویری بارگذاری (آپلود) کنید تا بهتر بتوانید چیزی که گم کرده یا پیداکرده اید را پیدا کنید
  • در صورت لزوم توضیحی بنویسید تا افراد دیگر بهتر متوجه شما شوند.
  • و در آخر آکگهی خود را ثبت کنید.

 ردیابی از طریق آدرس IP

روزانه از طریق وب سایت ها و نرم افزارهای مانند  فیسبوک، تلگرام ، گوگل و شبکه های اجتماعی آدرس IP شما ذخیره می شود IP به شما  درمکان یابی و فروش “لپ تاپ گم شده” کمک می کند.برای ردیابی لپ تاپ گم شده از طریق بخش  Active Sessions در فیسبوک و تلگرام،و Last account activity در گوگل و یا Security tab در دراپ باکس IP لب تاب خود را می توانید  دریافت کنید.

ردیابی از طریق نصب نرم افزار Prey

اگر از قبل روی سیستم خود  این نرم افزار را نصب کرده اید میتوانید از طریق این نرم افزار لپ تاپ گم شده خود را رد یابی کنید. در صورتی که چنین نرم افزاری را از قبل روی سیستم خود نصب نکرده اید، می توانید نرم افزار Prey را دانلود و نصب کنید و از آن استفاده کنید.

منبع : https://www.tomsguide.com

 

 

bit.lyshorturl.atrb.gytinyurlredirect.ist.ly
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا