آموزشی

چگونه از گم شدن جلوگیری کنیم

زمانی که به گم شدن فکر می کنم، دو مورد خاص در ذهنم نمایان می شود. یکی، زمانی بود که در اواخر نوجوانی بودم و با یک گروه از دوستانم به جنگلی در میان ناکجاآباد رفتم. و ما یک تجربه گم شدن را داشتیم. ما یک نقطه دوست داشتنی و دنج را در اعماق جنگل پیدا کردیم. و ساعتی را در آنجا گذراندیم به زودی غروب از راه رسید و هوا کمی خنک تر شد، بنابراین آتش زدیم. آنقدر ماندیم که هوا تاریک و آتش خاموش شد. هوا سرد بود و آماده برگشتن به خانه بودیم. به جز … از کدام راه آمدیم؟

به اطرافمان نگاه کردیم و تنها چیزی که می‌توانستیم ببینیم درخت‌هایی بود که درست روبرویمان بودند. یکی از دوستان من یکی از آن مشعل های کوچک را روی حلقه کلید خود دارد، اما این کار به اندازه زیره به کرمان بردن بی فایده بود. فقط برای شفاف سازی، این موضوع برای قبل از زمانی است که هر مرد،زن یا بچه ای تلفن همراه داشته باشد. بنابراین نیاز به راه های سنتی تری برای پیدا کردن راه خروج از جنگل داشتیم. اگر بگویم نمی ترسیدیم دروغ می گویم.

به نوعی، ما موفق شدیم راه خود را پیدا کنیم و نمی توانم آرامشی که با دیدن ماشین کنار جاده داشتم را توصیف کنم. بیش از یک ساعت طول کشید تا راه خود را از آن جنگل سیاه وحشتناک پیدا کنیم و این موقعیتی بود که هرگز نمی خواهم آن را تکرار کنم.

چندین سال بعد موقعیت جدیدتری را تجربه کردم. من قبلا راهیاب ماهواده ای داشتم اما وقتی تلفن همراه گرفتم به این نتیجه رسیدم حمل کردن آن همه وسایل الکترونیکی زحمت اضافه بوده. تصمیم داشتم به خانه دوستی که هرگز تا به آن روز سر نزده بودم سر بزنم. از بیشتر مسیر به جز چند کیلومتر آخر مطمئن بودم.

روز قشنگی بود اما متأسفانه هوا برای تلفن من کمی بیش از حد گرم بود، و این را تا زمانی که به مقصد نزدیکتر نشدم متوجه نشدم در انتهای مسیر به راهنمایی بیشتری نیاز داشتم. به تلفنم نگاه کردم و انتظار داشتم یک نقشه و یک فلش ببینم، اما در کمال وحشت من فقط یک صفحه سیاه با پیام “دمای بیش از حد بالا” یا چیزی شبیه به آن مواجه شدم. ماشین را در جای امنی پارک کردم و همه دکمه ها را فشار دادم اما هیچ اتفاقی نیفتاد. گوشی من زیر نور خورشید بیش از حد گرم شده بود.

حالا نه تنها نمی‌توانستم مسیرها را پیدا کنم، بلکه نمی‌توانستم با دوستم تماس بگیرم تا نحوه رسیدن به آنجا را بپرسم. من آنقدر به تلفنم وابسته بودم که شماره او را در جای دیگری ننوشته بودم و حتی نام خیابانی که او در آن زندگی می کرد را به خاطر نمی آوردم! از اینکه تمام اعتمادم را به این مینی کامپیوتر که اکنون فقط تکه‌هایی از پلاستیک، فلز و شیشه بیش از حد گرم شده بود، کردم، خیلی عصبانی بودم.در پایان، مجبور شدم منتظر بمانم تا تلفن خنک شود تا بتوانم دوباره سفرم را شروع کنم.

در این مقاله روش هایی که از “گم شدن” ما جلوگیری می کند جمع آوری شده.

8 راه برای اینکه از گم شدن ما جلوگیری می کند

  • نقاط عطف را بشناسید
  • تعقیب کردن مردم
  • به جاده ها توجه کنید
  • استفاده از قطب نما را یاد بگیرید
  • از طبیعت استفاده کنید
  • نقشه ها را بخوانید
  • برای رفتن یک GPS داشته باشید
  • اصول اولیه را بیاموزید

اولین راه برای جلوگیری از مفقود شدن ،نقاط عطف را بشناسید 

برای جلوگیری از گمشدن ، اکنون توجه خاصی به چیزهای آشنا دارم زمانی که در جای ناآشنایی هستم. شما می توانید از حافظه خودتان استفاده کنید یا اگر به عمر باتری تلفن همراه خود اعتماد دارید  می توانید از جایی که ماشینتان را پارک کرده اید یاچند مکان قابل توجه عکس بگیرید. می توانید نام خیابان ها یا مغازه ها یا مکان های به یاد ماندنی مانند مدارس مساجد و غیره را یادداشت کنید.این کار راحت تر از آدرس گرفتن از دیگران است شما با استفاده از مکان های دیدنی نیز در آدرس دهی دیگران کمک می کنید.

برای جلوگیری از گمشدن می توانید از تعقیب کردن مردم استفاده کنید

اگر در شهری هستید که با زبان محلی آنها آشنایی ندارید می توانید برای رسیدن به محبوب ترین و معمول ترین نقاط شهر جریان عمومی مردم را مخصوصا در ساعات شلوغی شهر دنبال کنید. این کار از سردرگم شدن یا حتی مفقود شدن شما جلوگیری می کند با استفاده از این روش به احتمال زیاد به ایستگاه قطار یا ترمینال اتوبوس می رسید . از آنجا با استفاده از حمل و نقل عمومی می توانید به هر جایی که مدنظرتان است بروید. پایانه ها و ایستگاه ها نیز دارای میز اطلاعات هستند که اغلب، اطلاعات به چند زبان را ارائه می دهند.

به جاده ها توجه کنید

اگر “گم شدید” به دنبال بزرگ ترین جاده بگردید. زمانی که یک جاده عریض باشد یعنی برای حمل ترافیک بیشتری طراحی شده و این به معنای اصلی بودن آن جاده است. جاده را دنبال کنید و قبل از اینکه متوجه شوید به مرکز شهر می رسید یا حتی در طول مسیر علائم جاده ای را خواهید دید که باید شما را در جهت درست راهنمایی کنند.

استفاده از قطب نما را یاد بگیرید

شما می توانید یک قطی نمای واقعی حمل کنید یا اگر تلفن هوشمند دارید از آن استفاده کنید. استفاده از قطب نما تا حد زیادی از “گم شدن” شما جلوگیری می کند. با مسیر ها آشنا شوید. هنگامی که به مسیر ناآشنایی می رسید توجه داشته باشید که در کدام جهت قرار دارید و همچنین قطب نما خود را چک کنید تا بدانید در کدام مسیر در حال حرکت هستید اگر گم شدید می توانید در جهت مخالف برگردید تا زمانی که دوباره محیط آشنایی را پیدا کنید.

از طبیعت استفاده کنید

اگر شب است و آسمان صاف ستاره شمال همیشه به شما کمک می کند تا بفهمید به کدام سمت می روید. اگر موقع ورود موقعیت خود را بررسی کرده باشید می توانید از ستاره شمالی برا یافتن مسیر بازگشت خود استفاده کنید.

اگر روز روشن است می توانید یک چوب را به زمین فشار دهید و انتهای سایه آن را علامت بزنید. بعد از کمی صبرشاهد حرکت سایه خواهید بود. سایه از جهت شرق به غرب حرکت خواهد کرد. این باید به شما ایده بدهد که باعث جلوگیری از گم شدن شما می شود.

نقشه ها را بخوانید

این یک نکته واضح است، اما هر زمان که به مکان جدیدی سفر می کنید و میخواهید از “گم شدن” خود جلوگیری کنید ، حتما یک نقشه با خود داشته باشید یا از برنامه گوگل مپ (Google Maps) تلفن هوشمند خود استفاده کنید. نقشه های فیزیکی واقعی برای داشتن در جیب ایده آل هستند، به خصوص اگر خود را در منطقه ای بیابید که هیچ سیگنالی ندارید.

استفاده از گوکل مپ
جلوگیری از گم شدن با استفاده از مسیریابی google map

قبل از عزیمت به مقصد جدید خود نقشه را مطالعه کنید تا بتوانید با نام مکان ها، مکان های دیدنی مانند پارک های بزرگ یا دریاچه ها و همچنین ایستگاه های قطار، رودخانه ها و جاذبه های گردشگری آشنا شوید. از جایی که می خواهید بروید تصویری در ذهن داشته باشید و در رابطه با محل اقامت یا پارکینگ به نقشه توجه کنید. هنگامی که آنجا هستید، نام خیابان ها برای شما آشنا خواهد بود و تصور خوبی در مورد اینکه کجا بروید و چگونه به آنجا برسید خواهید داشت.

می خواهید از گم شدن جلوگیری کنید، پس برای رفتن یک GPS داشته باشید.

GPS همچنین به عنوان یک سیستم موقعیت یاب جهانی یا ماهواره شناخته می شود. می توانید در حین رانندگی از آن استفاده کنید زیرا روی یک پایه مخصوص قرار میگیرد یا وقتی پیاده هستید می توانید آن را حمل کنید. حتی می توانید یک ساعت مچی با GPS داخلی تهیه کنید که در یک محیط ناآشنا گم نشوید.

اصول اولیه را بیاموزید

اگر به یک کشور خارجی سفر می کنید مطمئن شوید عبارات ساده و اصولی را یاد بگیرید تا بتوانید مسیر ها را بپرسید و آدرس ها را متوجه شوید. همچنین کلماتی را یاد بگیرید که اغلب در تابلوها یا خیابان ها ظاهر می شوند تا پس از رسیدن با محیط اطراف خود آشنا باشید. اگر واقعا با زبان مشکل دارید به هتلی نزدیک بروید زیرا آنها همواره کسی را دارند که به اکثر زبان ها مسلط باشد.

منبع : https://www.lifehack.org

 

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا