آموزشی
موضوعات داغ

درصورت گم شدن مدرک تحصیلی خود چه باید کرد ؟

هنگام گم شدن مدرک تحصیلی باید برای مدرک المثنی اقدام کنید. در اولین اقدام شما باید به دانشگاه محل تحصیل خود رفته و استعلام صدور المثنی مدرک خود را بگیرید. اعلام مفقودی مدارک کرده و آگهی مفقود شدن مدارک دانشگاهی را در یکی از دفتر روزنامه  منتشر کنید.

مرحله اول : پیگیری مدرک دانشگاهی مفقودی

  •  اگر کسی مدارکی را پیدا کند و آن را درون صندوق پست بیندازد یا به اداره پست تحویل بدهد، این مدارک بلافاصله در سامانه مدارک یافت شده کشور قرار میگیرد.
  •   بعد از چاپ آگهی مفقودی مدرک دانشگاهی در روزنامه باید به سایت پست یافته مراجعه کنید.
  •  برای پیگیری “مدرک دانشگاهی گمشده” باید وارد سامانه شوید و با وارد کردن مشخصات خود از پیدا شدن یا نشدن مدرک دانشگاهی خود مطلع شوید.
  • اگر مدرک شما پیدا شده باشد با به همراه داشتن کارت ملی به نزدیکترین دفتر پست بروید.
  •  اگر “مدرک دانشجویی مفقودی” در همان شعبه باشد، به شما همان لحظه تحویل داده می شود.

نمونه متن برای ثبت آگهی در یکی از دفاتر روزنامه
مدرک فارغ‌التحصیلی اینجانب … فرزند … به شماره شناسنامه … و کد ملی … صادره از … در مقطع … رشته … صادره از دانشگاه … با شماره … مفقود گردیده و فاقد اعتبار قانونی است. از یابنده تقاضا می‌شود اصل مدرک را به دانشگاه … به نشانی … ارسال نماید

گم شدن کارت دانشجویی
گم-شدن-کارت-دانشجویی

مرحله دوم : آگهی مفقودی و المثنی مدرک تحصیلی دانشگاهی 

دانشگاه های کشور برای دریافت المثنی مدرک تحصیلی دانشگاهی قوانین متفاوتی دارند. تقریباً همه ی دانشگاه های سراسری برای صدور مدرک المثنی ابتدا باید برای ثبت آگهی مفقودی مدرک دانشگاهی در یکی از دفاتر روزنامه ها اقدام کنید. این برای تمامی مدارک دانشگاهی صدق میشود باید یک نسخه از آگهی مفقودی را به اداره امور دانشجویی محل تحصیل خود ارائه دهید.

 در صورتی که مدرک دانشگاهی گم شده شما از طریق آگهی در روزنامه پیدا نشد دانشگاه مراحل بعدی را برای صدور المثنی طی میکند. شما در حال مطالعه این مطلب هستید پس روی لینک مورد نظر کلیک کنید تا به صفحه درخواست ثبت آگهی در وب سایت گم گشته هدایت شوید. لینک صفحه درخواست ثبت آگهی در وب سایت گم گشته: ثبت آگهی

طریقه ثبت آگهی مفقودی مدرک تحصیلی  سایت گمگشته

-ابتدا وارد وب سایت گمگشته می شویم (برای وارد شدن به سایت گمگشته کلیک کنید).

درصورت گم شدن مدرک تحصیلی خود چه باید کرد ؟

– پس از ورود به سایت ، بالای سمت چپ تصویر دکمه قرمز رنگ ثبت آگهی مشاهده می شود روی آن کلیک میکنید و با صفحه ورود کاربر روبرو میشوید که در ابتدا در باکس سمت چپ می بایست بصورت رایگان ثبت نام کنید.

درصورت گم شدن مدرک تحصیلی خود چه باید کرد ؟

-پس از وارد کردن اطلاعات خواسته شده برای شما پیامکی حاوی کد ورود ارسال می شود و با وارد کردن آن شما به صفحه ثبت آگهی ورود پیدا می کنید.

درصورت گم شدن مدرک تحصیلی خود چه باید کرد ؟

-دراین مرحله در بالای صفحه متن :” مشاهده راهنمای ثبت آگهی ” قابل مشاهده می باشد که میتوانید فیلم آموزشی مربوظ به ثبت آگهی را مشاهده نمایید یا به ترتیب زیر پیش برید:

  • ابتدا نوع آگهی خود را مشخص کنید.
  • سپس عنوانی برای آن بنویسید.
  • موقعیت خود را مشخص کنید که در کدام استان و شهر می باشید یا با نقشه موقعیت خود را مشخص کنید.
  • تصویری بارگذاری کنید تا بهتر بتوانید چیزی که گم کرده یا پیداکرده اید را پیدا کنید.
  • در صورت لزوم توضیحی بنویسید تا افراد دیگر بهتر متوجه شما شوند.
  • و در آخر آگهی خود را ثبت کنید.

مرحله سوم : اعلام گم شدن مدرک تحصیلی

دانشگاه از شما می‌خواهد در یک بازه زمانی مشخص آگهی گم شدن مدرک دانشگاهی را در دفاتر روزنامه چند بار منتشر کنید. شما باید دو نسخه از روزنامه منتشر شده را که “آگهی مفقودی مدرک دانشگاهی” شما است تحویل بدهید. گاهی اوقات دانشگاه از شما می خواهد که آگهی مفقودی منتشر شده را به اداره مطبوعات و وزارت ارشاد اسلامی هم ارسال کنید.

مرحله چهارم : هزینه چاپ آگهی مفقودی مدارک تحصیلی

هزینه برای مدرک دانشگاه و برای ثبت آگهی مفقودی بین ۶۰ تا ۳۰۰ هزار تومن است.یک هزینه مضاعف برای دریافت مجدد مدرک دانشگاه و برای انتشار آگهی “مفقودی مدرک دانشگاه” در یکی از دفاتر روزنامه باید بپردازید، این مبلغ بین ۱۰۰  تا ۱۵۰ هزار تومان متغیر است.

 

bit.lyshorturlrb.gy
t.lytinyurl.comcutt.ly
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا