آموزشی
موضوعات داغ

گم شدن گوشی تلفن همراه و ردیابی آن

نکات مهم قبل از گم شدن گوشی موبایل

رعایت این نکات قبل از به سرقت رفتن یا گوشی گم شده ضروری می باشد:

  • بهتر است برای سیم کارت خود پین کد بگذارید. از این طریق در صورت گم شدن گوشی موبایل و یا به سرقت رفتن آن، بعد از خاموش و روشن شدن امکان استفاده از سیم کارت شما وجود نخواهد داشت.
  • اگر گوشی شما این امکان را دارد نرم افزارهای ضد سرقت را روی آن نصب کنید،تا پس از “گم شدن گوشی” خود بتوانید آن را قفل کنید و یا اطلاعات خود را از راه دور پاک نمایید.
  • بهتر است از قرار دادن فایل های شخصی و محرمانه در گوشی خودداری کنید.
  • برای فایل های خود رمز بگذارید.
  • پوکه سیم کارت و جعبه گوشی را دور نیندازید.

اقدامات ضروری پس از گم شدن گوشی موبایل

در صورت “گم شدن گوشی تلفن همراه”، اقدامات زیر را برای پیگیری سریع تر انجام دهید:

با مرکز خدمات سیم کارت خود نیز تماس گرفته و از آنها تقاضا کنید که خط شما را یک‌طرفه کنند تا یابنده نتواند از خط شما استفاده کند، ولی در عین حال بتوانید با او تماس بگیرید و درخواست کنید گوشی را به شما تحویل دهد.

اگر یابنده پاسخ نداد یا مایل به تحویل گوشی نبود و یا گوشی خاموش بود باید جهت ردیابی گوشی خود اقدام کنید.

ابتدا باید سیم کارت خود را بسوزانید تا شخص یابنده مجبور شود سیم کارت خود را بر روی گوشی قرار دهد و شرکت های ارتباطی بتوانند خط او را ردیابی کنند.

برای مسدود کردن سیم کارت خود می توان با مراجعه به نمایندگی های اپراتور سیم کارت و ارائه کارت شناسایی این کار را انجام داد.همچنین می توان باشماره گیری 9990 برای سیم کارت های همراه اول و شماره گیری 700 برای سیم کارت های ایرانسل، سیم کارت خود را دو طرفه مسدود کرد.

دقت کنید که مخابرات گوشی شما را فقط در صورتی می تواند ردیابی کند که شخصی سیم کارتی را بر روی گوشی شما قرار دهد و پس از آن با توجه به آدرس ثبت شده برای دارنده آن سیم کارت می توانید از طریق مراجع قضایی اقدام کنید. جهت فعال شدن ردیابی گوشی در اپراتورهای مخابراتی می توانید از طریق اپراتورها و سامانه کشوری ردیابی گوشی های سرقتی/مفقودی (همیاب24) اقدام نمایید.

 

مراحل بعد از مثبت شدن نتیجه ردیابی

  1. پس از اقدام به فعال کردن ردیابی در صورتی که نتیجه ردیابی مثبت باشد به منظور دریافت نامه قضایی جهت استعلام مشخصات صاحب سیم کارت،لطفا به همراه پرینت نتیجه ردیابی مثبت، کارت ملی، جعبه دستگاه یا فاکتور خرید به دادسرای شهر خود مراجعه نمایید.در دادسرا باید شکوائه با عنوان تحصیل مال نامشروع تنظیم کنید و بنویسید که با توجه به مثبت بودن نتیجه ردیابی خواستار پیگیری هستید (می توانید با پرداخت مبلغی بخواهید خودشان شکوائیه تنظیم کنند).
  2. شما نامه قضایی را به نماینده حقوقی اپراتور مربوطه تحویل می دهید و آن ها نیز پس از بررسی، مشخصات استفاده کننده از گوشی همراه با ادرس وی را به مرجع قضایی درخواست کننده ارسال می کنند.
  3. پس از دریافت پیامک از سوی دادسرا، برای ادامه فرآیند پیگیری به دادسرا مراجعه نمایید.

سامانه کشوری همیاب 24 علاوه بر ردیابی دستگاه در اپراتور های مخابراتی، با اطلاع رسانی به اصناف سراسر کشور از خرید و فروش کالا و وقوع جرم های بعدی جلوگیری کرده و کالای سرقتی را در بین تمام کالاهای پیدا شده سراسر کشور و کلانتری ها جستجو کرده و به اطلاع شما می رساند. از طریق سرویس استعلام رجیستری و سرقتی که در این سامانه ارایه شده شما می توانید قبل از خرید، رجیستر بودن و سرقتی نبودن کالا را استعلام بگیرید و ناخواسته مرتکب جرم خرید یک کالای سرقتی نشوید.

بعد از اعلام مفقود شدن گوشی همراه خود می توانید آگهی گمشده خودتان را در سایت گم گشته درج نمایید.

پس اگر درحال مطالعه این مطلب هستید کافیه روی لینک مورد نظر کلیک کنید تا به صفحه درخواست ثبت آگهی در وب سایت گم گشته هدایت شوید.لینک صفحه درخواست ثبت آگهی در وب سایت گم گشته: ثبت آگهی

طریقه ثبت آگهی مفقودی کارت سوخت در سایت گمگشته

-ابتدا وارد وب سایت گمگشته می شویم (آگهی گوشی گمشده)

گمگشته
نحوه-ثبت-اگهی-در-گمگشته

– پس از ورود به سایت، بالای سمت چپ تصویر دکمه قرمز رنگ ثبت آگهی مشاهده می شود، روی آن کلیک میکنیم و با صفحه ورود کاربر روبرو میشویم که در ابتدا در باکس سمت چپ می بایست بصورت رایگان ثبت نام کنید.

-پس از وارد کردن اطلاعات خواسته شده برای شما پیامکی حاوی کد ورود ارسال می شود و با وارد کردن آن شما به صفحه ثبت آگهی ورود پیدا می کنید.

گمگشته
نحوه-ثبت-اگهی-در-گمگشته

-دراین مرحله در بالای صفحه متن :” مشاهده راهنمای ثبت آگهی ” قابل مشاهده می باشد که میتوانید فیلم آموزشی مربوظ به ثبت آگهی را مشاهده نمایید یا به ترتیب زیر پیش برید :

  • ابتدا نوع آگهی خود را مشخص کنید.
  • سپس عنوانی برای آن بنویسید.
  • موقعیت خود را مشخص کنید که در کدام استان و شهر می باشید یا با نقشه موقعیت خود را مشخص کنید.
  • تصویری بارگذاری (آپلود) کنید تا بهتر بتوانید چیزی که گم کرده یا پیداکرده اید را پیدا کنید.
  • در صورت لزوم توضیحی بنویسید تا افراد دیگر بهتر متوجه شما شوند.
  • و در آخر آگهی خود را ثبت کنید.
همچنین به شما پیشنهاد می شود، مقاله درصورت گم شدن لپ تاپ چه باید کرد؟ را هم مطالعه کنید.

راهکاری برای ردیابی گوشی های اندرویدی

همچنین قبل از “مفقود شدن گوشی” خود، می توانید از طریق گوگل گوشی گم شده را ردیابی کنید.برای این کار می توانید ویدئو مربوط به آن را تماشا کنید.

 

 

bit.lycutt.lyrb.gy
shorturl.attinyurl.comopizo.com
منبع
همیاب24
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا