آموزشی

در صورت مفقود شدن کارت دانشجویی چه کار کنم؟

مفقود شدن کارت دانشجویی

در صورت مفقود شدن کارت دانشجویی چه کار کنم؟

در صورت مفقود شدن کارت دانشجویی باید برای صدور کارت دانشجویی المثنی خود سریعا اقدام کنید.

کارت دانشجویی هم مثل کارت ملی اهمیت خاصی دارد که باید از آن خوب نگهداری کرد.این کارت هویت یک دانشجو به عنوان دانشجوی دانشگاه است.

کارت دانشجویی به صورت روزانه برای ورود به دانشگاه،کتابخانهِ دانشگاه،تخفیف کتاب،کارت مترو و اماکن رفاهی دانشگاه استفاده میشود.

 

صدور المثنی کارت دانشجویی

دانشجو در مرحله اول باید گزارش مفقود شدن کارت دانشجویی خود را در کوتاه ترین زمان به واحد دانشگاهی محل تحصیل خود اعلام مفقودی  کند.

 دانشگاه های دولتی از شما میخواهند که آگهی مبنی بر گم شدن کارت دانشجویی خود دردفاتر  روزنامه  ثبت کنید.

شما باید یک نسخه از آگهی را به همراه مدارک دیگر به اداره امور دانشجویی محل تحصیل خود ببرید.مدارکی مانند:  عکس 3*4 برای اسکن و پرداخت مبلغی برای صدور کارت جدید گرفته میشود.

 پس از پر کردن فرم های لازم و ارائه مدارک  سپس در آنجا از دانشجو تعهد کتبی میگیرند که در صورت پیدا شدن کارت دانشجویی آن را به دانشگاه تحویل دهد.و مسئولیت سواستفاده از کارت را قبول کند .

پس از انجام این کارها لازم است تمام مدارک به همراه عکس خود را نیز در سایت دانشگاه بارگزاری کنید. باید دقت داشته باشید که تمام اطلاعات خود را دقیق وارد کنید.

 

اگر درحال مطالعه این مطلب هستید کافیه روی لینک مورد نظر کلیک کنید تا به صفحه درخواست ثبت آگهی در وب سایت گم گشته هدایت شوید.لینک صفحه درخواست ثبت آگهی در وب سایت گم گشته: ثبت آگهی

طریقه ثبت آگهی مفقود شدن کارت دانشجویی سایت گمگشته

-ابتدا وارد وب سایت گمگشته می شویم (برای وارد شدن به سایت گمگشته کلیک کنید)

طریقه ثبت آگهی مفقودی بیمه نامه خودرو  در سایت گمگشته

– پس از ورود به سایت ، بالای سمت چپ تصویر دکمه قرمز رنگ ثبت آگهی مشاهده می شود ، روی آن کلیک میکنیم و با صفحه ورود کاربر روبرو میشویم که در ابندا در باکس سمت چپ می بایست بصورت راگان ثبت نام کنید

طریقه ثبت آگهی مفقودی بیمه نامه خودرو  در سایت گمگشته

-پس از وارد کردن اطلاعات خواسته شده برای شما پیامکی حاوی کد ورود ارسال می شود و با وارد کردن آن شما به صفحه ثبت آگهی ورود پیدا می کنید

طریقه ثبت آگهی مفقودی بیمه نامه خودرو  در سایت گمگشته

-دراین مرحله در بالای صفحه متن :” مشاهده راهنمای ثبت آگهی ” قابل مشاهده می باشد که میتوانید فیلم آموزشی مربوظ به ثبت آگهی را مشاهده نمایید یا به ترتیب زیر پیش برید :

  • ابتدا نوع آکهی خود را مشخص کنید
  • سپس عنوانی برای آن بنویسید
  • موقعیت خود را مشخص کنید که در کدام استان و شهر می باشید یا با نقشه موقعیت خود را مشخص کنید
  • تصویری بارگذاری (آپلود) کنید تا بهتر بتوانید چیزی که گم کرده یا پیداکرده اید را پیدا کنید
  • در صورت لزوم توضیحی بنویسید تا افراد دیگر بهتر متوجه شما شوند
  • و در آخر آکهی خود را ثبت کنید

پیگیری مفقود شدن کارت دانشجویی

بعد از انجام مراحل بالا و طی شدن مراحل قانونی آن کارت دانشجویی شما بین3روز تا3ماه به طول بیانجامد. در این مدت به دانشجو گواهی صرفا برای ورود به دانشگاه داده میشود. 

بعد از درخواست حتما با کارشناس بخش دانشگاه خود برای دریافت کارت دانشجویی المثنی در تماس باشید و از این طریق کارت خود را پیگیری کنید تا به دستتان برسد . 

همچنین این را نیز در نظر بگیرید که کارت دانشجویی المثنی فقط یکبار صادر میشود. اگر برای بار دوم کارت المثنی خود را نیز گم کنید این پروسه طولانی تر وهزینه برتر میشود. 

همیشه در حفظ و نگهداری کارت های هویتی خود مثل کارت دانشجویی دقت کافی را داشته باشید

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا